top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraAdmin

Poslední dny...

Uteklo to jako voda, dnes máme patnáctého července a s ním i poslední den našeho mezinárodního dobrovolnického projektu Svět v Borohrádku.


Přinášíme Vám ohlédnutí za našimi posledními společně strávenými dny. Příměstský tábor nám skončil v pátek. Ale i když to byl zrovna pátek třináctého, tak nám se smůla na paty nelepila, ba naopak – všechno proběhlo hladce. Společně s dětmi i dobrovolníky jsme si užili krásný čas v lanovém parku na Stříbrňáku, kde jsme se tentokrát obešli i bez sebemenších pádů nebo zranění. Sportovní dopoledne jsme spojili s následnou procházkou po historické části Hradce a krmením kačen u soutoku.




Ti z Vás, kteří nestihli navštívit výstavu fotografií v prvním termínu, měli ještě jednu možnost vidět opravdu úžasné fotky tento pátek. Přišlo vás hodně! Vážíme si jak vaší návštěvy, tak i kladných ohlasů. Díky!


To ještě ale není zdaleka všechno. V pátek také na školní zahradě vypukl mezinárodní večer. Večer, kde se potkali děti, jejich rodiče, dobrovolníci, partneři akce a další přátelé. Večer, kde se všichni mohli ještě lépe poznat s našimi zahraničními dobrovolníky, ale zároveň se s nimi také už rozloučit. Stůl se nám prohýbal pod všemi těmi dobrotami, které připravili jak čeští, tak zahraniční účastníci večera. Ochutnat jsme například mohli domácí buchty, zeleninové saláty, ruský boršč, španělské tapas nebo mexické burrito. Také jsme se s ostatními podělili o dojmy z průběhu workcampu, poděkovali partnerům akce, dobrovolníci obdrželi mnoho dárků – např. od města Borohrádek, ZŠ TGM Borohrádek, SRPŠ při ZŠ TGM Borohrádek, Terezy Vojnarové z Blue Lady a také od dětí účastnících se tábora. Během uplynulého týdne si děti společně s dobrovolníky nacvičili krátké vystoupení, které na mezinárodním večeru předvedli. V jejich provedení jste mohli vidět párovou akrobacii a slyšet českou i ruskou písničku za doprovodu kytary.









V sobotu jste měli možnost nás potkat na druhém ročníku neckyjády v Borohrádku u splavu. Počasí této akci přálo a přilákalo řadu diváků i účastníků. Mezi nimi nechyběli ani zástupci našeho týmu. Ti si vyzkoušeli přejít řeku po laně nebo pádlovat v dřevěných neckách.



Pak už přišlo na řadu loučení… (O tom ale až v dalším příspěvku)

Za dobrovolnický tým Dorča Cikánová


Přinášíme Vám také dojmy nejmladší účastnice workcampu :-)



Ahoj všichni! Mé jméno je Sara a jsem osmnáctiletá dívka ze Španělska. Tento rok jsem dokončila střední školu a chystám se studovat politologii a práva na univerzitě. Baví mě cestování, trávení času s kamarády a hraní na mé ukulele. Přijela jsem do Borohrádku, abych si odpočinula od velkého města, ve kterém žiji, potkala lidi z různých zemí a měla novou zkušenost s dobrovolnictvím.


Od samého začátku mám s tímto projektem skvělou zkušenost. Setkávání s místními, sdílení zážitků s dobrovolníky z celého světa, hraní s dětmi a venkovní aktivity jsou věci, které jsem si moc užila. Nikdy předtím jsem neviděla tak speciální uvítání od místních jako to vaše – plné lásky a vlídnosti. Nikdy na tyhle dva týdny nezapomenu.


Hello everyone ! My name is Sara and I am a 18 year old girl from Spain. I have just finished high school this year and I'm going to pass to university to study political sciences and law. I enjoy tavelling , hanging out with my friends and playing my ukelele. I came to Borohradek to have a break from the big city where I live, meet people from different countries and have a new experence working as a volunteer.


My experience in this project has been amazing since the first moment. Meeting the locals, sharing experiences with volunteers around the world, playing with the kids and doing outside activities are things that I have enjoyed very much. I have never seen before a welcome from the locals as special as yours , full of love and kindness. I will never forget these two weeks in Borohradek.


Hola a todos ! Mi nombre es Sara y soy una chica de 18 años de España . Acabo de terminar mi último año de instituto y voy a pasar a la universidad para estudiar ciencias políticas y derecho. Me gusta viajar, quedar con mis amigos y tocar mi ukelele. Vine a Borohradek con el propósito de tomarme un descanso de la gran ciudad donde vivo, conocer personas de diferentes nacionalidades y tener una nueva experiencia trabajando como voluntatia.


Mi experiencia en este proyecto ha sido espectacular desde el primer momento. Conocer a la gente del pueblo, compartiendo experiencias con vuluntarios de todo el mundo , jugar con los niños y actividades al aire libre , son cosas que he disfrutado mucho. Nunca he visto una bienvenida como la vuestra, llena de amor y amabilidad. Nunca olvidaré estas dos semanas en Borohradek.



A také pár slov od Karen :-)


Ahoj, já jsem Karen z Mexika a chtěla bych Vám povědět o mých zkušenostech za poslední dva týdny. Když jsem hledala workcamp, abych si užila léto, zaujal mě SVĚT V BOROHRÁDKU, protože ráda pracuji s dětmi a zajímala mě místní kultura, běžný život a lidé v České republice. Ale tento camp překonal moje očekávání. Michal, Tomáš, Dorča a Ondra jsou skvělí hostitelé, starali se o nás a podporovali nás. Lidé v Borohrádku a děti nás přijali s otevřenou náručí, pokaždé s úsměvem a láskou. Moc ráda bych se zúčastnila workcampu na tak krásném místě znovu. Opravdu jsem si užila společnost mého týmu, všichni jsou pro mě jedineční. Byly to neuvěřitelné dva týdny. MOC DĚKUJI.

Hi, I'm Karen from Mexico and I want to tell you about my experience from these last two weeks. When I was looking for workcamps to enjoy the summer, I was interested in THE WORLD IN BOROHRADEK because I like to work with children and I was interested in knowing about the culture and the daily life of the local people in the Czech Republic. But this camp has exceeded my expectations, Michael, Tomas, Dorotty and Andre are excellent hosts, they were always taking care of us and supporting us. The people of Borohradek and the children welcomed us with open arms, always with a smile and love. I would love to do a workcamp in this beautiful place again. I really enjoy the company of my team, they are all special for me. It's been an incredible two weeks. THANK YOU SO MUCH.

Hola soy Karen de Mexico y quiero platicarles acerca de mi experiencia estas dos ultimas semanas. Cuando busque worcamps para disfrutar el verano, me interesTHE WORLD IN BOROHRADEK porque me gusta trabajar con ninos y me interesaba conocer acerca de la cultura y la vida cotidiada de la gente local de Republica Checa. Pero este campamento ha superado mis expectativas, Michael,Tomas, Dorotty y Andre son excelentes anfitriiones, siempre estuvieron cuidandonos y respaldandonos. La gente de Borohradek y los ninos nos recibieron con los brazos abiertos, siempre con una sonrisa y amor . Definitivamente volveria a hacer un workcamp en este hermoso lugar. Disfrute mucho la compania de mi equipo, todos son especiales para mi. Han sido dos semanas increibles.

40 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page